Carreras i Candi 80, Barcelona
Web Oficial de la Fundació '

Història

A l’octubre de 2004 va néixer la Fundació Jordi Sierra i Fabra a Barcelona i la seva germana bessona, la Fundació Taller de Lletres Jordi Sierra i Fabra a Medellín, Colòmbia. A l’inici érem sol dues persones a Barcelona i tres a Medellín, a poc a poc totes dues Fundacions hem anat creixent per convertir-nos en el que som actualment.

Al maig de 2013 es va inaugurar el Centre Cultural de la Fundació Jordi Sierra i Fabra a Barcelona. A la inauguració vam comptar amb la presència de l’Alcalde Xavier Trias, el Conseller de Cultura Ferran Mascarell, el Regidor del Districte Jordi Martí, la Vicepresidenta del Parlament Anna Simó i altres autoritats i convidats del món de la cultura i, principalment, de les lletres.

Des de l’inici, dos grans premis han reconegut la nostra labor, local i internacionalment. El primer va ser en 2010, el Premi Ibby-Asahi de Promoció de la Lectura, el més important del món en la matèria i que concedeix cada dos anys el màxim organisme dels llibres infantils i juvenils, el IBBY (International Board on Books for Young People). El segon, ha estat la Medalla d’Honor de la Ciutat de Barcelona en 2015.

Per a una entitat cultural tan jove, tots dos reconeixements han estat la prova palpable que anàvem pel bon camí, donant forma a allò en el que crèiem i creiem: que llegir salva la vida i escriure li dóna un sentit.