Carreras i Candi 80, Barcelona
Web Oficial de la Fundació '

Eix socioeducatiu

Joc Literari de Barcelona

Des de fa vint i cinc anys el Juego Literario de Medellín fa una feina molt intensa de donar a conèixer l’obra d’escriptors en llengua castellana de les dues bandes de l’Atlàntic. Escriptors de molts països són convidats a visitar escoles de Medellín que participen en aquest programa fent que diverses escoles de la ciutat treballin durant dos mesos en la lectura i la comprensió de les obres d’escriptors de literatura infantil i juvenil, LIJ. Quan han acabat l’estudi reben la visita dels escriptors que han aprés a llegir i conèixer. Aquest fet, el tenir davant qui ha escrit aquells llibres que tan li han agradat. L’any 2014 vam decidir portar aquest programa a Barcelona, on hi van participar tres escoles en temps d’estudi de llengua castellana. Hem fet ja dues edicions i estem preparant ja la tercera, que començarà el mes de març de 2016. Comptem amb la col·laboració de la Fundación Taller de Letras Jordi Sierra i Fabra de Medellín, la Alcaldía de Medellín, Casa Amèrica de Barcelona, Biblioteques de Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona, el Ministerio de Educación, Cultura y Deporte y el Fondo de Cultura Económica.

Lletres Viatgeres. Escriure és divertit

Aquest programa parteix directament des de la Fundació a Barcelona amb la col·laboració de l’Ajuntament de la Ciutat. Consisteix en uns tallers d’escriptura on s’estimula la creativitat literària i la relació epistolar entre dues escoles, una a cada ciutat on tenim seu de la Fundació Sierra i Fabra, Barcelona i Medellín. El proper any es vol incorporar també una escola de Oaxaca, Mèxic.

lapaginaescrita.com/library/revista/especial-junio-2015/

Programa Happy Schools

Amb el suport de la FUNDACIÓ JORDI SIERRA I FABRA, la prestigiosa pedagoga i escriptora NORA RODRÍGUEZ, una de les pioneres en l’estudi de la violència escolar a Espanya i Amèrica, engega el projecte “Happy Schools. Neurociències i educació per a la Pau”, amb l’objectiu de portar l’educació social a les aules, per integrar-la al currículum, a partir dels descobriments de la neurociència social.

El programa “Happy Schools. Neurociències i educació per a la Pau”, és un mètode pedagògic que té per objectiu educar per a la felicitat i ensenyar als alumnes a gestionar la Pau, a partir de les aportacions de les neurociències, especialment, de la neurociència social en relació amb la pedagogia. happyschools.es

El Club de lectura

De dilluns a divendres de 16 a 20 h s’ofereix un espai on infants, joves i adults poden venir a estudiar, treballar i a gaudir dels llibres disponibles a la nostra biblioteca.

Tallers de creativitat literària

Es fa tant en castellà com en català i van dirigits a les escoles. Consisteixen en donar-los eines per a despertar la creativitat. Fem paraules voladores, jocs d’imatges i paraules, frases que anem lligant un per un fins a formar una història, lectura en veu alta i finalment els demanem que escriguin una petita història del que els hi passi pel cap.

Tallers de pintura

Tallers de pintura dirigits a infants i joves on poden desenvolupar el seu potencial creatiu en relació al dibuix, la pintura, l’escultura, etc.

Tallers literaris per a adults

Cursos de català per a persones estrangeres

Conjuntament amb la Coordinadora d’Associacions per a la Llengua Catalana, s’ofereixen cursos de català per a persones que tinguin un nivell baix i vulguin millorar la seva comprensió i expressió oral i escrita. Van dirigits a adolescents, joves i adults.