Teresa Carreté, III Premi Docent de l’Any de Catalunya

Teresa Carreté guanyadora del

Tercer Premi Docent de l’Any de Catalunya

La Fundació Jordi Sierra i Fabra i l’Editorial Cruïlla informen que el Tercer PREMI DOCENT DE L’ANY A CATALUNYA ha estat otorgat a Teresa Carreté Castellví, cap d’estudis de l’Institut Campclar de Tarragona.

Teresa Carreté Castellví va néixer als Guiamets, al Priorat. És professora de Biologia, disciplina que ha marcat tot el seu itinerari laboral i vital. Actualment és cap d’estudis a l’Institut Campclar de Tarragona on ha estat impulsora d’un canvi pedagògic que es va iniciar a l’institut el 2014 i que està orientat a implantar el treball cooperatiu i per projectes amb grups heterogenis.

També ha dut a terme projectes vinculats amb el món científic com la fira Tastet de Ciència del CRP Baix Camp i la Setmana de la Ciència, i s’ha implicat activament en la implantació del reciclatge i la consciència verda al centre, una acció per la qual l’institut va obtenir el distintiu d’Escola Verda.

Com a cap d’estudis, una de les tasques més importants que duu a terme està adreçada a la integració de l’alumnat d’orígens i ètnies diferents i a la relació amb les seves famílies. Abans d’arribar a l’Institut Campclar, va treballar al SES Montsant, a l’Institut Joan Puig i Ferreter i a l’Institut Baix Camp de la zona del tarragonès.

El Premi Docent de l’Any és una iniciativa impulsada per la Fundació Jordi Sierra i Fabra amb la col·laboració d’Editorial Cruïlla i té l’objectiu de dedicar un reconeixement públic a la feina dels mestres i professors a Catalunya que, amb la seva tasca, es guanyen l’agraïment i l’estima popular als seus centres, barris i poblacions.

D’acord amb aquesta filosofia, el jurat del premi ha determinat de forma unànime que la candidatura de Teresa Carreté mereixia ser reconeguda amb la tercera edició del premi, d’una banda per les iniciatives pedagògiques i la seva tasca educativa i, de l’altra, per “l’estima i l’ampli suport aportat a la candidatura per part la comunitat de l’Institut Campclar, tant des del professorat i el personal de l’institut com per part dels alumnes”.

El lliurament del guardó i la festa homenatge va tenir lloc al

Centre Cultural de la Fundació Jordi Sierra i Fabra
Carreras i Candi, 80 – Plaça de l’Olivereta de Sants (Barcelona)
el dia 29 de maig, a les 19.30 h.

El premi consta d’un diploma acreditatiu expedit per la Fundació Jordi Sierra i Fabra, a més d’una biblioteca bàsica amb els títols de Jordi Sierra i Fabra publicats per Cruïlla i un lot de llibres per a l’últim centre en el qual els guanyadors imparteixin o hagin impartit classes.